14 september 2011

En låt om att inte våga

Newkids Jag gråter bara i regnet talar väldigt starkt till mig just nu. Den handlar om att inte våga sänka garden igen, inte helt våga släppa in någon. Hej syster känner väl inte att jag kommer så långt på den punkten, när det handlar om tillit till män.

Jag kan känna saker, ja. Känna. Men ändå vilja hålla på avstånd. Så fort det blir lite intensivare eller mer seriöst vill jag backa. Jag vet att jag behöver självbevarelsedriften i förhållande till männen, den är jätteviktig. Men att våga lita på en man. Jag vet att jag absolut inte är i närheten av att förmå det.

En möjlig fälla just nu är att jag lockas mest av män som också har ett tungt bagage. Som att det bara är med en som är lite trasig som jag kan se och acceptera det som fortfarande är trasigt i mig. Men samtidigt... Veta att det finns så mycket nyckfullt och osäkert i en sådan relation. Återigen lägga på haspen. Ta till säkerhetsspärren.

Funderar mycket. Funderar.
Syster. Inte lätt. Men så mycket bättre, hela tiden så mycket bättre än tillvaron med honom. Det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar