5 september 2011

Trött syster

I helgen och idag har jag besökt den nya staden. Lägenheten jag ska bo i ett halvår och nya jobbet.

Jag var nervös innan, kände att jag nästan ångrade mig. Men så kom jag till lägenheten tillsammans med vännen jag ska bo med. Och vi kände båda, wow. Ett hem. Vårt hem.

Och så besökte jag alltså jobbet och kände hur jag trivdes, tog en naturlig plats, att chefen var trevlig. Det verkar bra.

Slutligen. Omfamnad av flera vänner i den staden. Oj så bra det kändes kan jag säga.
Nu är jag trött och lycklig och tillbaka hos er systrar.

Det drar ihop sig mot flytt, mindre än ett år efter jag lämnade honom. Och idag lunchade jag med en man med varma ögon. Jag vet inte vad eller om det är något. Men man växer av att möta varma människor. I vilken egenskap det än är. Stor kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar