20 november 2011

Och hon dansar och dansar

Hej Syster lever i nuet.
Hon försakar er.

Hon gör det inte permanent,
hon gör det en tid nu.

För Hej Syster är upptagen med en sak.
Hon dansar.

Så många år har jag stått vid sidan av dansgolvet och tittat på alla duktiga danspar, aldrig trott att jag kunde följa med. Nu går jag olika kurser, har hittat en vänlig man som danspartner och dansar dansar dansar.

Vet ni, hon som alltid stelnade under dansen, kände sig klumpig, osäker, tafatt. Hon är på väg att försvinna, hon är på väg att bli en riktigt bra följare. Hon vågar blunda och känna in och ledas runt i dansen av olika män. Det som har hänt är detta: Genom att förbättra min förmåga att leva i nuet har jag också kunnat bli mindre självmedveten och mer inlevelsefull.

Så just nu försummar jag vänner och familj, träning, matlagning, på grund av dansen. Och jag får så mycket energi, jag känner mig så pigg. Så pigg som man bara blir när man ägnar sig åt saker som man verkligen verkligen tycker om. Tycker om på djupet syster, inte trivsel-tycker om.

Jag tycker om den här bloggen på djupet också.
Men var sak har sin tid.
Och just nu låter jag min kropp säga: ja, låt mig dansa, dansa, dansa, snurra, leva, känna.

Vilken utmaning längtar din kropp efter?
Låt inte rädslan hejda dig.
Det är dags att kliva fram nu syster.
Kliva fram på så många plan.
Testa.
Ge dig själv en chans att stråla.

5 kommentarer:

  1. Hälsosamt! :)
    Lev i nuet och fortsätta dansa. När du inte längre behöver blogga om psykisk misshandel och det som varit, då är du fri! :) Om du vill fortsätta blogga kan du alltid komma på ett annat namn.

    Kramar

    ps - Känner till änglakorten. Har inte de, men andra med enhörningar och kraftdjur och några till. Säg till om du vill ha tips! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh fina du!
    Roligt att höra av dig, hur går det för dig?

    Jag gör absolut det, lever i nuet, och jag tror att det ligger något i det du säger, att jag verkligen börjar bli fri. Men som det känns nu kommer jag att fortsätta att driva den här bloggen, vi får se :-).

    Nu handlar ju mycket om mina nya prioriteringar i livet, min nya livsfilosofi som får en allt starkare förankring i mig. Förhoppningsvis är det till hjälp för andra, och så länge det är det känns Hej Syster värdefull.

    Åh, det finns fler kort alltså? Jag tycker mycket om dem. Fina kloka ord att tänka på.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej syster!
    Igår skrev jag ett inlägg till dig men när jag skulle skicka kommentaren så tappade jag den. Det har hänt innan när jag gör sådant på iphone, ändå envisas man. :) Så idag sitter jag vid datorn istället!

    Jag är en riktigt korttokig! Om du söker på adlibris, på Doreen Virtue cards, hittar du säkert flera olika uppsättningar med änglakort. Jag har några kort från henne men med enhörningar. Jag gillar dem. Dock är mina absolut favorita "Medicine cards" från Jamie Sams, med kraftdjur, boken som följer med korten, med handledning för att tolka korten är helt underbar. De är bland det finaste jag har haft i mina händer i den här stylen.
    Men sedan om du skriver bara "cards" på adlibris eller amazon kommer du att hitta en oändlig mängd där det gäller bara att låta din inspiration leda dig? :) Jag brukar köp allt på adlibris men jag kollar ändå amazon för det finns en del kund recenssioner som hjälper en att veta om det är bra eller inte och det går ibland även att kolla på de första boksidor.
    Andra kort som jag tycker om men som jag bara har som app på iphone är "Path of the Soul destiny cards" och "Divine guidance oracle cards" både från Cheryl Lee Harnish. Du kan kolla på hennes hemsidan och de finns äve som app på facebook. :) De är också underbara och talar direkt till hjärtat! <3

    Annars om du vill ha mer literatur tips inom andlighet, healing, shamanism, maila mig! ;) Det finns mycket bra som lämpar sig på vardagliga liv också som verkligen gör skillnad.

    Kramar

    ps - Med mig är det bra. Men jag är inte fri än. Kämpar fortfarande för barnens säkerhet...

    SvaraRadera
  4. Tack kära du, jag blir jättesugen på att kolla upp detta. Jag är mottgligare än någonsin för just andliga företeelser. Börjar äntligen bejaka den sidan mer hos mig, intressant att du är inne på samma spår, eller hur? När jag får höra talas om ceremonier inom schamanismen till exempel kommer jag ofta på mig själv med att ha börjat tillämpa de förhållningssätten utan kopplingarna till det andliga. Nu börjar jag bli nyfiken å parallellen, för jag märker hur effektiva ceremonierna är!

    Åh, lång kamp det där, jag beundrar din styrka ska du veta.

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Har mailat dig syster! ;)
    Kramar

    SvaraRadera