1 februari 2015

Syster, fina syster



Mitt i allt det här som du har gått igenom, var du än befinner dig i din process, nu vill jag påminna dig om hur vackert det kan vara:

Motstånd
Kamp
Kunskap
Samarbete
Växtkraft
Kärlek


Hur vi behöver höja blicken mot det, och växa oss större och klokare än de som försöker att kränka oss.

Där det finns förlust finns å andra sidan tröst.
Där det finns död har det först funnits liv. Liv är medvetande. Död är bara upphävandet av det. Och det är nu vi är medvetna. Det är nu vi finns.

Där det finns stress går det också att söka vila.
Där en förlust dyker upp börjar också nya saker.
Ovissheten är en del av det.
Det enda vi vet, det är att vi är ruskigt dåliga på att sia om framtiden.
Det är nu vi finns.

Mitt i denna natt tänder jag två ljus.
Där en väg tar slut börjar en annan.
Intill ensamheten inuti mig finns gemenskap med så många andra.
De ler, och de gråter, ibland i samma stund. Det är okej.

Där någon blir sjuk blir någon frisk, vi vet inte innan vilket av det som ska ske.
Men vi vet att livet är viktigt. Det rymmer varma känslor för andra, det rymmer längtan, en dans, allt det där du älskar.

Där sorgen klingar över det som inte blev ska något helt annat bli, och du? Du kommer att hitta en mening i det som har skett dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar