30 december 2011

HEMLÄXA: En bön



Sätt på lite lugnande musik kära syster, tänd ett ljus. Andas till musiken, försök landa i dig själv. Andas lugnt och be en bön.

Du kan be den till dig själv, till din Gud, till en högre makt, till solen eller till morgondagen. Vad du än vill. Det här är Hej Systers bön just nu:

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan och visdom att inse skillnaden".

Artikel: Acceptans som väg vidare

---
Har du någon bön du vill dela med dig av syster?

2 kommentarer:

  1. Min bön får bli "Gud om du finns där hjälp mig i denna stund. Han hånskrattade när jag berättade att jag var med barn. Förlåt honom för det. Förlåt mig Gud att min kropp stötte ut barnet. Förlåt honom för att han lämnade mig åt mitt öde att blöda tills jag blev yr. Han vet inte vad han gör. Utan hem, ekonomi tror han att han lyckats knäcka mig. Gud ge mig styrka att komma hel ut ur detta! För mina två barns skull! Dom behöver sin mamma!"

    SvaraRadera
  2. Fina vän, fina fina syster. Du har styrkan inom dig. Jag lovar, du klarar mycket mer än du tror. Och utan hans behandling får du växtmån, andrum, du får det. Inget av det du berättar är okej. Det är verkligen inte okej. Du ber till Gud. Jag tror på dig.

    Stor styrkekram.

    SvaraRadera