24 december 2011

Några julmorgontankar



Bandet av svårigheter bakom mig. Bandet av svåra relationer.
Berättar om en värld, ett liv, mitt liv en gång, tre och ett halvt år av kamp mot något som inte gick.

Kamp i ett liv som inte var möjligt att leva för mig.
Jag behöver inte leva så längre.
Jag behöver inte leva så längre.
Det är inte så jag lever längre.

Det är inte en kamp varje dag att övertyga människor som inte förstår, att möta deras förväntningar som har väldigt lite med mina egna behov att göra längre.

Min karta gäller.
Även om jag ännu följer den på skakiga ben är den min
och jag vet inte om jag hade kommit hit utan allt.

Dalai Lama säger, tacka din fiende, utan din fiende skulle du aldrig få öva upp tålamod. Varje prövning är en möjlighet att lära sig något.

Jag har lärt mig så mycket, och den sorg som följer med insikterna.
Den är sann,
och den får finnas.

Den är en del av ett liv utan lögner.

Syster den enda blick vi ska klara av att möta när dagen är slut är vår egen. Den är viktigast av alla.

Älskar er. God jul.

2 kommentarer:

  1. Hej syster!

    Det var flera månader sen jag skrev. Jag ville bara önska dig en god jul och gott nytt år!

    Kristina

    SvaraRadera
  2. Åh fina du, roligt att höra ifrån dig. God jul till dig också, och vet du, nästa åt blir ett mycket spännande år.
    Kram.

    SvaraRadera