19 augusti 2011

Du kan uppnå det!



Hej fina syster.
Ännu en aktiv helg väntar.
Måste suga ut det sista av sommaren känner jag.

Jag lyssnar mycket på uppåtmusik nu, men även på höststämningsmusik. Finns så mycket sköna mystiska ljud och tongångar som väcker höstkänslan.

Men jag vill spela en låt för er som väckte min danslust i sommar.
Jimi Cliffs"You can get it if you really want".
Här är youtube-länken.

För jag tänker att vi kan uppnå det vi vill om vi kan tillåta oss att vara öppensinnade och samtidigt stå för vad vi behöver. Till exempel, om vi verkligen vill ha en helande kärlek så kommer vi att hitta den. Vägen dit går genom att stå fast vid den längtan vi har och de behov vi har. Alltså kan filosofin tillämpas i stort. Vi kan kanske inte bli älskade som vi vill bli älskade av vår skadade partner. Då får vi vara lojala mot vår dröm och försöka söka den där det är realistiskt att vi kan uppnå den, nämligen hos någon annan som visar oss respekt.

Vi kan kanske inte få de utmaningar vi vill just på vårt jobb. Då får vi försöka klura ut andra vägar att hitta det på. Acceptera väggen som kommer, söka en ny väg.

En ny väg mot din dröm, våga alltid leta en ny väg och du kommer att uppnå det du vill. Men glöm inte att sluta ögonen, andas in den friska luften på vägen, njuta av de små njutningarna i stunden och underverken som ändå finns i vardagen, glöm inte att dela din kärlek med de närmaste som förstår att uppskatta den, och så kommer du inte bara märka att du når dina mål på nya vägar, du märker att en stor del av känslan av mening och njutning består av vägen mot målen.

KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar