12 oktober 2011

Tankar på annat

Hej Syster!

Mina dagar är väldigt fulla nu av många människor. De har väntat på att jag ska komma närmare igen i snart fem år nu, jag insåg det idag att det är därför jag känner mig stressad. En massa förväntningar från olika håll tänker jag mig och undrar om jag räcker till. Samtidigt som jag innerst inne vet att det är ett lyxproblem.

Det nya jobbet går bra, jag börjar komma in i det, än dröjer några veckor till innan jag får tillträde till min lägenhet, men det närmar sig. Det ska bli fint att få en egen vrå. Bor hos en en kompis och hennes sambo i veckan, det är väldigt mysigt. Fint att hinna rå om varandra och fint att kunna umgås och ta det lugnt på samma gång.

Jag vet inte om du vill veta så mycket om detta.

Men en sak kan jag säga: Jag känner att jag verkligen bygger upp en distans till mitt ex, miljöombyte när du väl har kommit på fötter igen rekommenderas. Det känns som att jag för första gången sedan separationen på allvar är redo att fokusera på mig själv. Och även om några killar visar sitt intresse känner jag mig inte intresserad av dem just nu.

Det är faktiskt väldigt fint. Jag är glad syster!

Hur mår du?

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar