21 oktober 2011

Hej Syster har inte försvunnit

Hon tänker på er Hej Syster.
I den nya staden där livet just nu går på maxfart betraktar hon alla människor. Tänker med värme att någon av dem jag möter kan vara en av oss. Det är det fina i anonymiteten, att empatin sträcker sig ut och omfattar en massa personer utan ansikten. Ni finns i mitt hjärta.

Och varje gång jag ser en människa som ser trött och uppgiven ut försöker jag tänka en värmande tanke.
Hoppas den personen får komma hem till en fin person. Hoppas att den personen kommer fram dit den vill komma. Hoppas det blåser in liv i hennes ögon innan dagen tar slut. Hoppas väskan inte känns för tung. Hoppas hon slipper springa för att hinna med bussen.

Små tankar av kärlek som får mig att känna att jag kan och får älska.
Och att det kan omfatta något mycket större än vi tänker på.

Du bor i mitt hjärta syster.

PS. Om en lite vecka får jag min bostad. Då kommer jag landa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar