9 juni 2011

Att bli sedd

Hej syster har ju funderat mycket på att byta miljö. Ta en paus från den här staden jag bor i.
Jag trivs bra, samtidigt undrar jag om jag inte under den här tiden i mitt liv vill bo i en större stad där folk lever på andra sätt, inte bara med sikte på familjeliv.
 
Därför har jag sökt en hel del jobb. Den första ansökan jag skickade fick jag fin respons på. Men sedan dess har det varit stopp. Jag har inte ens blivit kallad på intervju till jobb som jag vet att jag skulle klara galant. Det har känts lite nedslående. Som att möjligheterna som jag föreställer mig inte finns.
 
Men nu har jag fått veta att de ska titta närmare på min ansökan, jag har alltså kommit ett steg vidare i en process. Vad det är skönt ändå. Jag har inte tvivlat på min kompetens. Men man är ju ändå beroende av att arbetsgivaren förstår att uppskatta den. Jag vet inte om jag vill ha jobbet, om det är något för mig, men det känns skönt att äntligen bli sedd.
Och då kommer vi tillbaka till det där med intressets makt. När personer visar intresse för oss känner vi oss mer intressanta. Tänk på det och omge dig med människor som är nyfikna på dig, som intresserar sig för dina tankar. Och tänk på det och visa intresse när du känner intresse. På det viset stärker vi varandra.

KRAM
 
 

Ja, så har ni sett Hej systers rygg, som den såg ut för några år sedan. Men jag har en helt annan hårfärg i dag. Jag känner fortfarande att hon den blonda prydliga var en föreställning som han föll för och ville betona hos mig. Därför är det så skönt att ha brutit med det. Varje gång jag ser mig i spegeln påminns jag om att allt det han gjorde mig är över. Att jag lever mitt eget liv nu.

5 kommentarer:

  1. Hej syster!

    Ibland går det inte riktigt hur vi hade tänkt oss och vi undrar "varför"?

    Innan uppbrotet började jag läsa på en bok, "The Power". Den är från samma författaren från "The Secret", Rhonda Byrne. Men mycket, mycket bättre. Rekommenderar varmt. Det har hjälpt mig otroligt mycket under hela den här processen att fokusera på det jag vill ha, på hur jag vill att mitt liv ska se ut för mig och mina barn. Och många saker har fallt på plats. Det är tack vare den boken jag har orkat ta mig igenom detta på ett sätt som får mig att känna mig kraftfull även när styrkor vill svika mig pga att han fortsätter att angrippa mig och det som är det mest värdefullt för mig: mina barn!

    Du kan syster! Och du kommer att få det jobb du vill ha på det ställe du vill bo på! :) Föreställ dig detta och njut som om du redan var där. Blunda och njut av känsla och håll i den så länge det bara går. Det kommer att komma till dig!

    Och jag håller med dig. Att flytta är nyttig. Jag ville inte lämna den mindre staden jag bodde i för 2 år sedan för ingenting i denna världen. Men nu när jag har flyttat, och när jag bor i en stor stad så har det dukit upp en del nya människor och nya möjligheter som jag aldrig hade fått i den lilla staden. Och jag känner mig så nöjd!!!! :) Lycka till! Jag tror på dig. Din blogg är full av kraft och livsinsikt och detta kommer att spegla sig i alla andra delar av ditt liv. Förre eller senare! <3

    Stor stor kram

    ps - Och ja, strunta i hans idéel bild av dig och ändra på den så mycket du vill och när du vill! Jag ser dina axlar i bilden lite tunga också. Och jag är säker på att detta har nu släppt!!! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Light! Jag blev så himla glad för den här kommentaren. Ville bara säga tack och att det spred sol över min dag.

    Ja, en dag kommer jag dit, under tiden försöker jag att vara tålmodig. Så mycket som snurrar i mig ändå.

    Och axlarna, du har rätt att det var under en tung tid då, att jag sträcker på mig mer nu, även om jag också glömmer att sträcka på mig. Men jag blir bättre och bättre.

    Tack för boktipset och tänker på dig i din nya lya!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad glad jag blir att mina ord hamnade rätt! Jag finner själv så mycket styrka och grund till kloka funderingar i ditt blogg! :)
    Skickade dig ett mail, såg du den?
    All lycka och styrka till dig syster!

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint!

    Ja, jag såg det och är så himla glad för dig i din nya lägenhet. Känner bara att jag vill svara ordentligt och jag har inte haft riktigt tid och ork att sitta vid en dator. Men det kommer ett svar :-).

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej igen,

    Det var inte så jag menade. Du behöver inte svara alls om du varken orkar eller hinner. Du sade att inte alltid du kollar det där mailet, det var därför jag undrade.

    Stor kram!

    SvaraRadera