12 juni 2011

Hej syster och sommaren

Fina vänner!

Vilken helg hej syster har haft. Finfin sommar, trots att jag jobbade på lördagen.
I fredags hade jag besök av en tjej som sommarvikarierar på mitt jobb. Vi satt på min balkong och drack vin och pratade och skrattade i den ljumma kvällen till sena natten. Det blir så fint här när det skymmer lite och det är dags att tända ljus och ljusslingor.

På lördagen hade jag roliga jobbuppdrag och på kvällen var jag ut och åt middag med några väninnor, sen gick vi vidare ut och dansade som jag inte har gjort på länge. Svetten rann och det var underbart.

Det fanns en del fina killar där. Men en viktig insikt jag fick var att jag hade som roligast när jag inte tänkte på dem utan fokuserade på att ha roligt med mina vänner. Jag vill försöka det i sommar. Sätta fokus på annat, jag blir ju så stressad så fort jag tänker på att söka en partner.
Jag promenerade hem i den ljusa junimorgonen och på vägen insåg jag att jag aldrig har haft en så lätt känsla inför en sommar under min tid här.
Tänker på alla utekvällar som jag hade ångest eftersom jag inte visste vad han skulle hitta på. Jag slipper ängslas. Och det är först då man kan vara närvarande och njuta fullt ut. Åh, min kropp berättar för mig att jag har valt rätt.

Hur var din helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar