13 juni 2011

En svår fråga

Idag fick jag frågan: Vad hände mellan er egentligen?

Jag tycker att den är svår. Personen som frågade är jag och har alltid varit lite förtjust i. Det kommer aldrig att bli vi två, det verkar som att timingen aldrig kommer att finnas, men mitt goda öga till honom finns.

Jag litar på att han inte snackar så mycket. Å andra sidan, alla kan försäga sig och jag är inte intresserad av att det snackas. Så jag fokuserade mest på min del, att jag kände att det var flera saker som behövde förändras för att jag skulle klara att vara kvar. Att jag anpassade mig så mycket att jag tappade bort mig och att när jag ställdes inför Take it or leave it valde jag att gå eftersom jag kände att jag inte ville ha det så.

Det är svårt systrar ibland att veta vad man ska svara. Inte när det gäller folk i allmänhet, då kan man säga något neutralt men när det gäller personer man tycker om, men inte är säker på ska förstå.

Ord. Ord som blir Sanna. Men som döljer så mycket.

Så mycket.

Då är det så skönt att ha den här platsen med er där jag kan säga allt om hur det var. Hur det är, hur det känns.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej syster!

    Jag har tänkt väldigt mycket på just det vad jag ska säga till olika folk efteråt - varför jag stack ifrån honom. Det är en jättesvår fråga, för egentligen vill man ju bara skrika: "För att han är en skitstövel!", men så kan man ju inte säga...

    Väldigt bra svar du gav! Du pratade om DINA känslor bara.

    Kanske jag kommer att ta i lite mer och säga att jag inte orkade leva med de krav som han ställde på mig. Det är ju sant, och jag tycker inte jag pratar illa om honom då.

    För jag har lärt mig att om jag pratar illa om honom kan det vändas mot mig.

    Ja, ordval tål att tänkas på.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du verkligen rätt i. Allt kan missförstås. Därför brukar jag börja försiktigt för att se hur det landar och så försöker jag att hålla det lite kortare och enklare med alla som jag inte riktigt vet var jag har. Alla sommjag inte vet om jag kommer att få tillräcklig tid med för att de ska förstå. Och då kan ju vissa saker slå tillbaka mot en, fast man själv har rätt kan det bli att de tror att man försöker smutskasta.

    De riktiga vännerna och de närmaste ska man däremot kunna säga ALLT till. Allt som man behöver prata om tycker jag.

    Vad du ska säga, ja som sagt inte lätt, men magen brukar signalera med vilka man ska vara lite vaksam och om man försöker att lyssna påmdet kan man försiktigt formulera sig lite i taget.

    Kram!

    SvaraRadera