9 september 2011

Kontaktad



Jag har blivit kontaktad av killen jag träffade i våras.
Han som la ner för att vi bodde på distans och han träffade någon i hemstaden. Nu när jag ska flytta närmare visar han intresse igen och det visar mig hur vilsen jag är.

Med alla killar som vill mer känner jag så. Jag vill inte släppa in, för tänk om de liksom mitt ex utnyttjar förtroendet, om de inte kan acceptera mig som jag är. Jag blir misstänksam om de visar för mycket intresse och misstänksam om de visar för lite intresse. Så det slutar med att jag helst vill hålla avstånd.

Men den här killen. Han har inte gått en rak väg med mig men han har varit ärlig. Han har varit ambivalent, men det har jag också. Frågan är om det nu kan bli annorlunda. Jag ställde honom den frågan. Och han svarade: Det är svårt att sia om. Men jag tycker om dig och det är något speciellt med dig.

Inte mer, inget guld och gröna skogar. Bara det. Och jag vet inte vad. En del bryr sig om honom, så är det. Men en annan del av mig vet inte om jag vågar släppa in någon. Och jag är rädd att jag inte ska kunna behandla honom bra på grund av min taggighet.

Syster. Knepigt ibland att veta.
Men kanske jag bara ska träffa honom och se.
Vara försiktig, men se.
Man kan ju tyvärr inte veta på förhand.
Eller tänka sig fram till såna här saker.

Passande sång på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar