2 september 2011

Ord att hålla sig i när det går fort



Vackra systrar.

Mitt liv har snurrat helt galet fort den senaste veckan. Det har bara hänt så mycket och jag har på något vis slukats upp av det helt. Glömt bort lite att njuta och ha kul, stressat upp mig.

Det börjar närma sig flytt nämligen. Jag kommer att vara borta fem månader. Hyra ut lägenheten i sex månader och tar tjänstledigt under perioden. Den sista månaden har jag tänkt mig att resa eller ägna åt ett projekt som jag och en fin vän har satt igång. Det känns häftigt att ha en hel månad öppen på slutet och jag är glad att min chef gick med på det. Men... ja, det har hänt MASSOR på kort tid. Därför har jag varit lite frånvarande.


Hur går det för er på era spännande parallellresor där ute?

Några tankar från veckan som jag vill förmedla till er:

- Ingen annan kan säga åt mig vad som är en vän för mig. Jag får välja de människor som jag tycker håller måttet och låta dem andra glida undan.

- Jag kan känna kärlekskänslor och njuta av dem, de får vara mina. Men jag kan se tiden an och behöver inte agera på dem om situationen är fel. Eller omständigheterna.

- Jag har hela sommaren fascinerats av att det plötsligt tycks finnas en mening med allt som händer. Som att någon däruppe belönar mig för att jag har slagit in på rätt väg. Den här veckan insåg jag att det beror på en sak: Att jag har ändrat livsinställning. Att om jag söker meningen med det som sker då kommer jag att hitta den. Det är jag som skapar meningsfullheten. Tillsammans med alla fina människor som ger mig möjligheter att ta chanser.

- Det är de som lever i den oroliga världen som har en massa åsikter om mig det är synd om. Inte om mig. Jag lever ett fritt liv efter eget huvud, mer och mer dit och vill inte fastna i deras nät som de kastar efter mig för att slippas påminna om rörligheten.

- När allt rullar på som vanligt längtar jag efter förändring, men när förändringen kommer vill jag att allt ska bli som vanligt.

- En vän behöver inte alltid vara så lik. Med en vän som tänker olika kan båda inspirera varandra och bidra till att man frigör sig från tyngande tankebagage.

- Glöm inte bort att ha roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar