8 maj 2011

Tänkte på den onda och goda cirkeln

God kväll! :-).

Hej syster har varit bortrest igen. I helgen var jag på en överraskningsfest för en riktigt finfin vän. Det var roligt och jag var i ett stort gäng som verkligen uppskattade mig. Det var skönt.

I helgen tänkte jag på den märkliga onda och goda cirkeln vi har varit i, hamnat i, är i beroende på livssituation.

Jag tänker på att när man är i relationen. Han nedvärderar en så mycket att man inte känner att man har så mycket värde. Därför tror man heller inte att man förtjänar bättre eller kan få det bättre. Man bär den skulden runt sin hals.

Men när man väl frigör sig och hittar tillbaka till sitt värde. Då inser man mer och mer vad man förtjänar och det är först då vi kan se med klarhet vidden av alla fel han begick. Alla elakheter. Hur fel allt var och hur vi förtjänar att bli behandlade så mycket bättre.

Eller hur?

God natt! Nu är hej syster mycket trött efter helgens strapatser :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar