10 februari 2012

Hej syster och influensan



... Ja, hej syster ligger nere för räkning. Har varit helt utslagen hela veckan. Så lycklig har jag varit som aldrig har haft det förut, men det är därför den golvar mig så rejält nu förstås.

Det är bara att acceptera fakta. Och det underlättas av att väninnan jag bor med är varm och förstående och tycker att det är självklart att jag ska ta det lugnt. Till skillnad från mitt ex som skulle ha visat efter en dags sjuka att nu räcker det. Det var vad han hade tålamod med, sen fick man rycka upp sig.

Jag har också tänkt en hel del på mitt nuvarande jobb och mitt förra jobb. Mitt nuvarande jobb bemöter mig med en genuin förståelse och medkänsla. Mitt förra jobb bemötte mig alltid med oförståelse och frustration om jag blev sjuk. Det är en sån lättnad att bara vara sjuk och bemötas med normala reaktioner överallt. Då inser man ännu tydligare hur onormalt det har varit.

Ja, ni vet. I stort och smått.
KRAM och trevlig fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar