14 februari 2012

Till mina hjärtan

Idag är det alla hjärtans dag.
Det har ni nog inte missat.

Alla hjärtans dag betyder minnen av honom.
Minnen av min nervositet: Skulle han glömma?

Idag är alla hjärtans dag utan dramatik.
Tänker på mina vänner och min familj mest och skickar dem hälsningar.

Hej syster har inte släppt in någon ny i sitt hjärta.
När hon gör det nästa gång ska det vara någon som verkligen uppskattar det hon har att ge, som ser det för den vackra gåva det är.

För hennes hjärta, han förstörde inte det, han förstörde inte förmågan att ge.
Hon har lärt sig i efterhand just hur vackert hennes hjärta är, hennes kärlek är.
Det visste hon inte innan, därför lät hon honom spotta på det, som om det inte vore värt något.

I ditt hjärta min vän, bär du på en skatt.
Den är värdefull.
Ge inte bort den lättvindigt.
Ge den inte till första person som aspirerar på att få den.

Hej syster har gjort så tidigare i sitt liv, låtit sig bli vald av andra, låtit sig bli förförd.

Nästa gång ska det inte bara vara en som väljer.
Det ska vara båda.
För det kommer en nästa gång.
Han har inte fått mig att tappa tron.
Den är starkare än någonsin.

Kärlek till dig idag kära läsare.

2 kommentarer:

  1. Återigen sätter du ord på hur det var då och hur det är nu. Kärlek till dig, syster!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad fint att höra! Kram och kärlek :-)

    SvaraRadera