5 april 2011

Alla dessa kvällar



Alla dessa kvällar jag sökte dig genom att messa dig.
Din frånvaro av sms kommer inte att saknas mig.
Men jag undrar vem jag ska söka efter istället varje gång impulsen vill signalera till dig,
påminna dig om mig.

Jag tror att jag ska lova mig själv att söka mig själv istället.
Söka kontakt med mig själv istället.
Jag är inte skyldig dig någonting.


Köp en vacker anteckningsbok och en fin penna som är skön att skriva med. När du får en stark impuls att kontakta honom eller att försöka ta reda på något om honom tar du ett djupt andetag och går till din bok i stället. du går dit först. Du skriver allt som kommer ur dig, allt vad du känner, allt om varför du vill kontakta, vad du tror att det leder till, och allt om varför du egentligen inte vill kontakta. Sedan skriver du vilka andra människor i ditt liv som du kan vända dig till. 


På det sättet söker man kontakt med sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar