30 april 2011

Hur kroppen reagerade

 Ögat är själens spegel. Bild: Fotoakuten

Jag tänker ofta på hur mycket bättre jag har börjat må fysiskt sedan jag lämnade honom.

Kroppen signalerade på så många sätt att det var fel.

- Jag hade sömnproblem och sov oftast för lite.
- Jag kände olust och obehag en stor det av min vakna tid.
- Jag kände hopplöshet när jag tänkte på framtiden så jag undvek attt tänka på den.
- Jag hade magknip.
- Mina ögonvitor var röda.
- Jag hade problem med spänningar i axlar och nacke.
- Jag spände käkarna.
- Jag var hemskt stressad.
- Jag kände ofta en ångest som jag inte kunde begripa.
- Jag fick hudproblem.

Sedan jag gick har:
- Jag börjat sova bra, faktiskt från första dagen.
- Börjat känna att det finns så mycket roligt.
- Börjat se att möjligheterna livet ger är så många och att det är så spännande! Även om jag ännu inte vet vad jag vill, så finns det mycket som kan bli bra.
- Magknipet kommit mycket mer sällan.
- Mina ögonvitor klarnat. Vilket är fantastiskt. Flera av mina vänner har sett det hända. Ögonen är verkligen själens spegel.
- De flesta av spänningarna släppt och orken har återvänt.
- Ångesten har upphört.
- Hudproblemen sakta blivit bättre och bättre.


Vad har du upptäckt för kroppsliga signaler? Jag har hört om allt från depressioner till viktnedgång och håravfall.

Stor stor kram!

2 kommentarer:

  1. Hej syster!

    Tyvärr kan jag inte dela med mig av hur han har fått mig att må kroppsligt sjukt. Jag behöver hålla den delen hemlig, du vet. Så INGEN vet vem jag är. De flesta av dina "åkommor" har ju jag också i och för sig.

    Det ruskiga är att jag inte insåg förrän nu på slutet att faktiskt HAN är skyldig till alla sjukdomar. Livet fick ju rulla på så gott jag kunde och jag hade bara i huvudet hur jag skulle få HONOM att må bättre den dagen, för då mådde ju JAG bättre... Så många många morgonar jag har vaknat upp och min första tanke är: Vad hände igår? Hur mår HAN idag?

    Jag måste passa på att dela med mig av den ordbehandling som jag har lärt mig.
    Vi måste radera allt vi kan. Ibland kopierar jag text och klistrar in - DET SPARAS I Microsoft WORD!

    Så efter att vi är klara med att ha surfat på "hemliga sidor" (som dennna) tryck fram INSTÄLLNINGAR - INTERNETINSTÄLLNINGAR och då kommer sidan upp där vi kan trycka på RADERA HISTORIK - och radera ALLT.

    Sen gå in på Microsoft WORD och ta fram Urklipp-fönstret. Min dator kan spara upp till 24 urklipp! Så vi måste radera allt i urklipps-fönstret! Jag trodde alltid att bara det senaste urklippet sparades...
    Sen kolla i adressfönstret att det är tomt på adresser och (under Favoriter finns min Historik) att Historiken är tom. Och pröva att göra "klistra in" och kolla att inget klistras in.

    Ursäkta om jag inte har skrivit rätt titlar, min dator är på engelska.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jättebra att du delar med dig av dina lärdomar. Mitt ex var så usel på datorer att allt han kunde om historik och spårbarhet kom från mig. Därför är jag själv inte tränad i detta. Verkligt nyttig överlevnadsinformation, säger jag som har varit på en plats som liknar din.

    Du behöver inte känna en plikt att dela, jag uppskattar så allt du delar, men det är klokt att tänka på din egen säkerhet. Man vet aldrig med de här männen, och det är tyvärr en stor del av problemet.

    Men om du tänker till själv runt det kroppsliga så lovar jag dig att det är hans negativa inflytande som har skapat det. Det viktigaste är att du observerar det och inser det. Det blir ytterligare ett mentalt vapen.

    Stor stor kram!

    SvaraRadera