26 april 2011

Min alldeles egna plats


Att komma hem efter denna omtumlande påsk var lite speciellt. Först hade jag en ospecifierad ångestkänsla. Tills jag bestämde mig för att släppa alla krav på vad jag borde och göra vad jag kände för mest istället.
Det blev att göra i ordning balkongen. Oj vad mysig den blev. Det tog flera timmar. Men så värt det. Jag satt där ute länge sen. Läste, drack mitt kvällste, åt smågodis, lyssnade på mysig musik. Andades djupt och lugnt, tittade på tända ljus. Tänkte ååh. :-). 
Min egen vrå, min egen kväll. Den blev så lyckad. Det är en lycka att få känna så. 

För med honom. När han var borta eller med. Jag fick inte, kunde inte känna lugn. Kände det hela tiden som att jag borde borde borde. Nu borde jag faktiskt ingenting. Jag tänker vad vill jag, sen gör jag det och efter det kommer energin till diverse plikter. Längtar du till din egen vrå? Hur tror du att det kommer att kännas i sinnet när du är där?

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar