4 april 2011

Inte slänga sig in




Att inte slänga mig in.
Vill tvinga mig att inte slänga mig in.
Samtidigt längtar hon som aldrig fick älska och bli älskad ordentligt
efter att få slänga sig in i det löfte jag ser i dina ögon.

*

Syster. Jag behöver tänka till. Du behöver tänka till. Vari sitter vårt värde? Det får inte sitta i andras ögon på oss. Vi får inte låta oss ledas bort av andras vackra ord bara för att det är skönt att någon äntligen ser oss. Först måste vi lära oss att själva se oss. Att vårt värde inte sitter i hur en man ser på oss. Vi behöver gå till våra egna behov: Vad vill vi, vad behöver vi. Visst behöver vi kärlek, men vi kanske ska låta det behovet ligga där i lugn och ro, inte låta det styra oss. För när vi slänger oss framför någons fötter är tyvärr risken att den som svarar positivt på det är en som ser chansen att trampa på oss. 


Det är inte den klassiska bilden av romantik att gå lugnt och sansat fram, men det är självbevarelsedrift. Det är vad vi behöver nu.
Känner du igen dig?
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar