10 april 2011

Om att våga visa sig själv




Jag tycker att ni ska läsa Mia Skäringers krönikesamling "Dyngkåt och hur helig som helst". Den handlar mycket om att vara kvinna och mamma och att ändå ha rätt att stå upp för sina behov, få forma sitt liv som man vill leva det. Det här citatet tycker jag är fint. Jag tänker att det betyder att vi ska vara oss själva, stå upp för det och ta risken att inte alla gillar det. För om vi inte gör det, då kvävs vi sakta, och om vi är så upptagna med att försöka behaga andra kan vi inte veta om de faktiskt älskar oss för den vi är innerst inne.
”Och ibland blir nakenfisen älskad och ibland lommar hon tillbaka avvisad med svansen mellan benen. Så är det för oss alla. Och jag tar hellre risken att visa mig som jag är än lever mitt liv i nån jävla insvettad hockeyutrustning.”
/Mia Skäringer.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst den, hon är verkligen grym! Hoppas det var okej att jag "snodde" citatet och la upp hos mig också :) Tycker det säger så mycket.

    Kram syster

    SvaraRadera
  2. Det är lugnt! Kloka ord är till för att spridas, så blir vi alla förhoppningsvis lite klokare på vägen.

    Kram!

    SvaraRadera