8 april 2011

Som en slags semester



Blommig vid bomullsklänning, färgglada tulpaner, flipflops och ett litet glas limoncello.

Det låter som om Hejsyster skulle ha rest till sommaren.

Men det är känslan jag går runt med ikväll som inspirerar mig till alla de här detaljerna.

För i kväll firar jag i all stillhet känslan av att vara tillbaka. Av att verkligen verkligen vara tillbaka.

På min sida. Med mig på min sida klarar jag allt. Jag klarade mig ju till och med igenom åren med honom. Älskade systrar, få utmaningar i livet kan vara svårare att klara av om vi tänker på vad vi har fått gå igenom. På den andra sidan, när vi är igenom det här kommer livet att kännas så mycket lättare. I sinom tid.
  
Den här skivan är en fin omfamning. Perfekt ikväll.

Emmylou Harris – All I Intended to Be

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar