2 april 2011

Grattis Hej syster!


Fina du!

I dag fyller Hej Syster en månad.
En månad!
Jag kan inte fatta det, när jag tänker på allt vi har diskuterat hittills skulle jag ha trott att Hej Syster var äldre, eller hur? En mycket klok kvinna i 40-årsåldern, ja, men inte en liten enmånads baby!

Jag tycker att tiden här har varit fin och vill att vi får en fin tid ihop framöver också.

Så nu tänker jag berätta vad jag önskar mig i födelsemånadspresent: Jag vill veta vad du tycker om bloggen. 1. Vad får du ut av den?
2. Har du någon höjdpunkt från månaden?
3. Har du tyckt att någon av mina kommentarer eller inlägg har varit stötande? Vad kunde jag ha gjort annorlunda i så fall?
4. Vilken typ/vilka typer av inlägg ger mest?
5. Är det något som det är för mycket av, eller som du saknar?
6. Är det något du undrar över som du gärna skulle vilja läsa om?
7. Har du haft någon hjälp av den musik jag tipsar om?

Fundera gärna över det och kommentera, ni får vara anonyma om ni vill, men det skulle hjälpa mig framöver om så många som möjligt gav det en stund.
Det önskar jag mig. Det och att ni ska ha en härlig helg!

3 kommentarer:

  1. Tycker om dina insykter. Ibland skriver du dem efter dikter och så. De får mig ofta att tänka och fundera och spegla.

    SvaraRadera
  2. Hej syster!

    1. Jag får stöd och bekräftelse på att jag har behandlats illa. Att det inte bara är mitt fel det som hänt med mitt förhållande. Bloggen har öppnat mina ögon och mitt sinne. Den har fått mig att börja fundera och analysera, se händelser och situationer på ett annat sätt än tidigare då jag lade allt på mig själv.

    2. Höjdpunkten var när jag upptäckte att vissa av händelserna i våra, ditt och mitt Syster, resp förhållanden var så otroligt lika. Jag fick det bekräftat att han kanske inte är riktigt ”normal”. Jag har läst mycket på Tuvaforum också och väldigt mycket av det stämmer in på mitt ex men det fanns inga konkreta ex på händelser som jag kunde relatera till. De händelser du har tagit upp på din blogg har fått mig att inse och förstå, se allt som hänt i ett nytt ljus.

    3. Nej det tycker jag inte!

    4. Jag tycker att alla inlägg ger någonting. Du skriver så klokt :)

    5. Jag tycker om att läsa om saker och situationer du/ni upplevt. Det får mig oftast att känna igen mig och bekräftar som sagt att det inte är jag som är galen, att jag faktiskt har blivit illa behandlad.

    6. Jag undrar hur man tar sig igenom. Hur går man vidare när den man trodde man skulle leva med resten av livet med inte alls är den personen man trodde och hoppades att han var. Hur klarar man av att leva vidare när smärtan är så stor, när insikten om att han är någon helt annan drabbar en, när man inser att han är en lögnare och en elak människa? Hur hanterar man känslan av att vara sviken och förrådd?

    7. Musik hjälper alltid :) Och allra mest på hög volym! ;)

    Stora kramar och tack för all din tid och omtanke. Det värmer och hjälper verkligen en trasig själ som mig :)

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket för synpunkterna, de är till hjälp och inspiration! Så jag tycker att vi fortsätter många månader ännu ;-).

    Jag ska ta med mig detta framöver och sätta igång hjärncellerna!

    SvaraRadera