16 april 2011

Dåliga vibbar

Jag väcktes av ett gräl inatt. Det var riktigt obehagligt, två mansröster, berusade, en kvinna som skrek gällt Vad gör ni? Först försökte jag höra vad de sa, sen hörde jag att kvinnan skrek Nej nej sluta! Då bestämde jag mig för att ringa polisen. Det vat så konstigt, jag tänkte inte på 112 jag ringde till ett nummer jag hittade i katalogen och ingen svarade. Jag hörde tjejen skrika ring polisen, ring polisen. Ingen svarade. Sen skrek hon ring 112 och jag fattade att jag hade ringt fel. Det tog en halv minut innan jag kom fram till polisen på larmnumret, bråket fortsatte, kvinnan skrek.

Det var en före detta til kvinnan som hade ringt på hos dem, han hade huggit tag i henne, hotat att göra illa hennes hund, sagt en massa förnedrande saker till henne, sen försvunnit till sist när hon ropade efter polis.

Han hade inte skadat henne. Men vänner, vi vet. Vi vet vad för typ han var och det tog lång tid innan jag lyckades lugna ner mig och somna.

Ju mer jag inser om de här männen. Jäklar. Jäklar vad de kan ställa till med i samhället. Skrämmas, hota, trackasera respektive, ex och kvinnor på krogen. Jäklar vad de kan förstöra. Mitt ex var inte sån, men jag tänkte på några av mina medsystrars berättelser. Jag är ändå glad att den här tjejen skrek efter polis, att hon vågade anmäla. Det är jag imponerad över.

Mitt i allt, det här var kanske inte den händelse jag behövde mitt i mitt tvåsamhetstvivel. Å andra sidan, med mitt förflutna är det klokt att vara försiktig framöver. Jag ska försöka att hålla det till mig. Att göra mina bedömningar.

Hoppas lördagen blir härlig för er. Vet nu inte om jag kom fram till något i detta inlägg annat än: var försiktiga, hon är så viktig den där personen ni skyddar. Så oändligt viktig. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar