22 april 2011

Påskläxa: Skriv ett beundrarbrev till dig själv


Glad påsk älskade syster!
Över påskhelgen ska vi jobba med en sak, vi ska skriva världens längsta beundrarbrev till oss själva. Inga reservationer, inga ursäkter, inget negativt. Skriv det i ett svep eller bygg på det fram till måndag. Jag tror att vi behöver tid för den här uppgiften, för vi är vana vid att vara så självkritiska, rannsaka varje litet misstag lika hårt som han gör. Det är det vi ska komma ifrån. Jag inser att det här är en tuff uppgift för en del, ni som är där hos honom kan känna att hjälp, jag kommer inte på någonting. Men det kommer ni att göra, mer och mer under de här dagarna. För ni är härliga, starka, roliga och har en upprorisk kärna som är fantastiskt vacker, det har jag sett under den här tiden. Ge er själva den här tiden och chansen. Se med blida ögon på er själva. Och när ni är ensamma. Stryk er själva mjukt över kinden och säg något snällt: "Jag är vacker", "Jag är så fin" "Älskade jag". Säg det.

Lycka till!
Jag ska börja redan i dag.

PS. Om du har häcken full hela helgen bara för att han är ledig och hemma och roar sig med att bete sig som den idiot han är, då kan du förstås spara läxan till dess påsken är över ;-). KRAM och heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar