16 september 2011

Han kastade gosedjuret till hunden



Systrar,

jag har träffat min sommarromans. På ett annat sätt än gå hem från krogen tillsammans-sättet. Jag bestämde mig för att om han menar något mer som han på något vis påstår skulle han även kunna träffa mig, en vanlig kväll nykter.

Så, han kom hem till mig och nu skulle jag vilja höra era synpunkter. Att ni spetsar era öron ordentligt. Först var han på väg att inte svara på inbjudan, när jag till sist var på väg att bli arg och tro att han inte skulle dyka upp, då får jag ett mess att han blev så sjukt nervös. Ungefär den enda förklaring som kunde få mig att smälta i det läget.

Han kom hem till mig till sist och vi var väl båda nervösa. Så han tog med sin lilla hund, det var smart eftersom det tog udden av nervositeten och fick båda att känna sig mer bekväma.

Det var fint, jag har väl egentligen inget större att anmärka på, annat än att jag är reserverad och hemskt försiktig och att jag har anledning att vara det. Men en grej han gjorde var hemskt konstig. Han frågade mig om jag hade en nalle som hunden kunde leka med eftersom den lätt blev otålig och jag sa nej.

Jag visserligen har ett mjukisdjur som jag sydde som barn till min farmor när hon var sjuk. Men jag ville inte att hunden skulle leka med det eftersom det på något vis har ett stort affektionsvärde för mig. Mitt ex kunde aldrig acceptera att jag ville ha det framme när vi bodde ihop, tyckte att det var fult. Han gömde undan det, jag plockade fram det, så fortsatte det länge tills jag gav upp. Så jag har på något vis låtit det bli en symbol. Att nästa kille ska behandla just det gosedjuret bra. Jag har haft en kille på besök hos mig som älskade det och jag tog det som ett bra tecken.

Men den här killens hund blev otålig efterhand som vi två blev mer upptagna av varandra. Och när vi sedan var i sovrummet tog han gosedjuret och kastade det till hunden för att få den att tänka på annat. Jag blev häpen.

Det enda som hände var att hunden lekte med det, det gick inte sönder. Men var det inte lite konstigt att han gjorde så? Han visste ju inte vad det betydde för mig, men han brydde sig inte om att fråga. En förklaring är att han gillar hunden så mycket att den gör honom hemmablind, men jag tyckte att det var brist på respekt mot mina föremål.

Vet ni, jag ska lita på min instinkt. Jag ska inte glömma bort att han kastade gosedjuret till hunden. Jag kanske inte dumpar honom för det, men det talar faktiskt inte för honom eller för att han skulle respektera mig. Så jag har ögonen extra öppna.

Kram syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar