3 mars 2011

Allt är tillåtet



Jag peppar och jag får peppa.

Jag är stark och jag får vara stark.

I nästa stund är jag svag och jag får vara svag.


Jag får le och jag får gråta.

Jag får säga till mina vänner hur mycket jag behöver dem.

Jag får säga att jag vet att jag klarar det här, och att jag inte vet hur sjutton jag ska orka.

Jag får hålla ihop och jag får brista.

Jag får dansa och jag får vila.

Jag får äta och jag får slarva.

Jag får vara arg och jag får sakna.

Jag får älska och jag får hata.

Jag får säga att jag vill prata och jag får vara tyst.

Jag får säga att jag inte vill försöka upprätthålla fasader

och att allt det här ovanför är en del av det jag behöver få vara just nu.


Jag får säga till världen att jag vägrar att klara det här på egen hand. Ni måste hjälpa mig.

Allt är tillåtet.

4 kommentarer:

  1. Hej syster. Du skriver jättefint. Jag följer din blogg, gå gärna in på min om du har tid. Har också precis börjat skriva igen, vilken befrielsekänsla.

    Kram från Lilla Unwritten

    http://lillaunwritten.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej Unwritten, det ska jag absolut göra. Skriva är ett bra sätt att hitta tillbaka till sin egen röst. Att hitta tillbaka till det som är viktigt för en. Så skriv, skriv, skriv! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så viktiga saker du tar upp, saker som behövs för att återfå ens integritet. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  4. så glad jag hittat din blogg! Vilken kraft du ger!
    Har även skickat ett mail till dig, hoppas vi hörs ngn dag.
    vilken inspiration du är!

    SvaraRadera