22 mars 2011

Nu reser Hej Syster igen



Värst vad hon yr runt den där systern tänker du kanske.
Och jag måste medge att det är många planer på gång just nu.
Jag är lite som en kalv sol släppts ut på grönbete, rusar åt alla håll på samma gång ;-).

Den här gången blir det en utomlandstripp med min syster. Det ska bli så fint tänker jag.
Miljöombytet ja. Vi åker till ett land dit jag har velat länge men som han alltid rynkade på näsan åt. Det känns symboliskt viktigt att jag ser till att det blir av.

Men allra mest ser jag fram emot tiden med min syster, upplevelsen tillsammans med henne. Hon var en av alla dem som han svartmålade, som han behandlade knepigt. Hon var en av alla dem som jag tappade kontakt med. Och nu i efterhand så tydligt en av dem som har funnits där allra mest. Tänk, det känns som att han kände att hon var en av få som hade kunnat nå fram, en av dem som hade så många härliga egenskaper som jag vill ha, men itne fick ha med honom.

Tillsammans ska vi nu hitta en egen liten värld. Och kramas och prata och skratta och gråta och busa och vila och pyssla om varandra.

Jag ska göra mitt bästa för att ändå vara här också. Vi får se hur det lyckas. Annars syns vi på måndag.

All världens varma kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar