3 mars 2011

Trösterik musik

Jag har under min process blivit mycket hjälp av musik som har skrivits på det här temat. Jag kommer att finnas här på mitt hörn och svara på era kommentarer. Men jag kan förstås inte finnas här hela tiden, jag har ett jobb att sköta och ett liv jag lever också, även om det här är en del av det.

Så jag kommer att ge er tips på musik som hjälper. Den här skivan lyssnade jag på varje dag när jag just hade brutit upp. Samma sak gjorde min vackra vän när hon bröt upp från sitt destruktiva förhållande. Det var hon som tipsade om det. Lisa Ekdahl var otroligt stark när hon producerade den här skivan.

Fortfarande lyssnar jag på den när jag har mina svårare perioder. För att hon hjälper till att se just hur jobbigt det var. Länken går till Spotify, om du inte har det så skaffa dig den tjänsten. Ett första steg om du ska våga lämna är att hitta det som är du, musik var en del av det för mig.

Lisa Ekdahl - Olyckssyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar