4 mars 2011

Att bli älskad



Så klart längtar jag efter det.

Att bli älskad fullt ut. Precis för den jag är. En helande kärlek där den andra behandlar mig bra.
Jag vet att han inte kan ge mig det. Jag tror att någon annan kommer att kunna göra det. Men det ska vara en helt annorlunda typ, en känslosam person. En omtänksam.

Återigen: Vi vet att han inte kan ge vad vi behöver. Det är ändå helt naturligt att längta så att det kan kännas desperat. Tänk vad svältfödda vi är på ömhet efter det vi har gått igenom.

Låt den känslan existera. Respektera din längtan. Respektera dina behov. Din dröm. Men försök att inte rusa efter den. Se att den är där. Och tids nog hittar du dit du vill. Men försök att ta det lugnt på vägen. Och inse också att du behöver älska dig själv. Du behöver se på dig själv och känna att hjälp vad jag är fin. För det är du, jag lovar. Fin i allt det sköra.

Tids nog kommer du att nå dit du vill nå. Var snäll mot dig på vägen. Döm inte ut dig om du snubblar, vacklar eller misslyckas. Allt är naturligt, allt är normalt. Och livet bjuder oss på så många chanser.

Det är inte alltid lätt, men försök att satsa på andra relationer, vänner, familj, de som finns där och som fungerar. Det är inte bara genom en partner vi kan bli hela. Det är genom att bli sedd av någon. Och älskad trots allt, eller snarare för allt.

Jag fortsätter på Lisa Ekdahl-temat och ger er den här sången. Den handlar inte om honom. Nej fy. Den handlar om den kommande helande kärleken. Kanske från en ny relation eller en vän. Från någon som du får vara hela du med. Du får vara ledsen, arg, sur, glad, upprymd. Allt får existera. Från någon du slappnar av med. Som får dig att sänka garden. Jag tänker att det är så det ska kännas med alla dem som vi har närmast.

Lisa Ekdahl – Vraket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar