31 mars 2011

NYTT: Arg spellista för Spotify

Förresten kära syster!

Eftersom jag verkligen har varit i kontakt med min vrede den här veckan har jag så klart också skapat en arglista. Den får man lyssna på som man vill, inte nödvändigtvis bokstavligt. Några av låtarna, som Beväpna er, till exempel är så arg att jag ler. Men jag lovar att aldrig beväpna mig med mer än kärlek och ett vinnande leende.

Kolla in listan under min sida: Hej systers spotifylistor. Där finns också låtarna listade för den som inte har Spotify och är nyfiken på innehållet.

Kram!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för dina insykter om ilskan. Orkar inte skriva så mkt nuförtiden för det är en del på gång och när jag äntligen hinner sätta mig ner så är jag trött.

    Men du skrev ngt om att kvinnor inte får visa sin ilska och vrede och det är så sant. Fundera på beställa boken kvinnornas vrede, för jag har hört att den ska vara bra.

    Vill bara ge dig tips på en låt som har varit med mig hela veckan: M.I.A. - Lovalot, den är så bra!! Tycker jag:) och arg

    XXXO från M.I.A är också jätte bra "you want me to be something that I'm really not" sjunger hon!

    Ha det så gott syster och systrar och grattis för din fina bloggen!!!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för tipsen! Jag ska lyssna :-). Och hoppas att allt går bra för dig, jag förstår att det är en turbulent tid. Hejar på dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skrev ett inläg på forum och skulle berätta lite här också. Men jag orkar inte, så jag klistrar samma som jag skrev på den andra. :)

    Nu är det 2 månader sedan jag lämnade relationen. I nästan 2 månader var jag på hel spänn utan att knappt kunna äta och ibland knappt sova heller. Var så himla alert och orkade ta hand om en del... Men nu börjar det lägga sig. Börjar känna att jag behöver vila och ta det lugnt...

    Grejen är... Det går inte. Har fått en lägenhet men det är 8 veckor kvar tills jag får nyckel och då har jag 8 veckor kvar i detta ingen mans land. Avvaktar med tingsrätten intremistiska beslut för att umgänge ska ha en riktlinje som vi (särskilt han, för det är han som vägrar samarbeta) måste hålla sig till. Har inget tryggt boende utan jag måste ta med mig alla värde saker, värde papper och dator varenda gång jag går hemifrån. Vågar inte ens gå till parken med barnen (den ligger några 100 meter bort) utan att ta med mig hela buntet... Han fortsätter att bombardera mig med sms med trakasserier och förnedringar samtidigt som han påstår att det är jag som hotar och trakaserar och vägrar samarbeta. Och det känns tufft.

    Saknar mina barn när de är hos pappa. Vill ha ett hem. Vill kunna vila. Men 8 veckor till måste jag fortsätta kämpa hårt.

    SvaraRadera
  4. Tack för uppdateringen!
    Oj, oj, det låter väldigt tufft. Finns det inga vänner ni kan bo hos? Jag tror verkligen att det enda rätta är att inte behöva bo där. Som det är nu kan du inte känna dig trygg.

    Åh, jag förstår att du är trött, helt slutkörd. Åtta veckor är en lång tid när man mår så, klart de går över, men en lång tid. Vad jag önskar att du fick bo någon annanstans! Under tiden: Dina säkerhetsåtgärder är bra. Man vet inte vad han kan få för sig.

    Du sparar alla sms va? Även om de är hemska att ha i mobilen. Det är värdefulla bevis. Tänk så varje gång han skriver något hemskt: Att där gjorde han bort sig igen, där gav han dig något på fötterna. Då kan det kännas lite bättre mitt i allt.

    Styrkekram!

    SvaraRadera
  5. Hej syster,
    Grejen är, för mina barns skull vill jag inte bo i en kappsäck hos någon. Utan jag härdar ut. Vill inte ta de från sin miljö, få de att känna ännu mer att det är något som är på tok. Och det är för deras skull jag fortsätter kämpa. För min skull också, men om det hade varit bara jag hade kanske allting sett annorlunda ut...

    Jag sparar ALLT!!! Word Dokument med sms är nu 114 sidor!!! Sist i veckan gjorde jag andra anmälan för ofredande för några sådana.

    På helgerna bor jag hos vänner och det är skönt att ha en fristad. Men fick köpa en jätte fin lägenhet och ser verkligen fram emot att flytta. 8 veckor känns jätte långt, ändå vet jag att det löste sig väldigt snabbt. Inte alltid så lätt att hitta en lägenhet, dessutom är den fin och nära förkola och vi kommer att trivas såå bra i den! Så den som väntar på ngt gott! ;)

    Tack för att du svarar och bryr dig. Hoppas allt är bra med dig med.
    Kramar syster

    SvaraRadera
  6. Ja, det känner du förstås själv vad som är bäst för barnen. Men någon del av mig tänker att barnen nog har det bäst där du känner dig trygg. det är där tryggheten finns som hemmet finns.

    Bra att du sparar allt. Och anmäler. Väldigt bra!

    Jag förstår att fristaden är ovärderlig, och att den nya lägenheten måste kännas så härlig.

    Absolut, den som väntar på något gott :-).

    Du är så stark, du kommer att klara det här, och när du är igenom det ska du minnas hur oerhört hårt du har kämpat, tänk när du så småningom kan vända den till något konstruktivt!

    Kram!

    SvaraRadera