18 mars 2011

Sköna ilska

De senaste dagarna har jag mest varit arg på honom.

Det är så skönt att få vara arg. En styrka som ger en massa energi, nyss städade jag lägenheten när jag kom hem, av bara farten. Jag lyssnar på arg musik och känner att jävlar, jävlar vad dum han är.

Så skönt att känna det. Att släppa fram det.

Jag hade dessutom ett befriande möte med en vän som det skar sig med i höstas när tumultet efter separationen var som värst. Vi nådde fram till varandra, hon förstod mig. Jag lyftes upp ett snäpp i trappan mot självständighet. Så viktig kan omgivningens förståelse vara. Självklart når man sitt mål ändå, men med andras hjälp och stöd går det så mycket lättare.

Ha en skön kväll systrar! Jag tänkte ut och äta gott :-)!

Arg inspiration får du om du klickar här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar