21 mars 2011

God ny vecka syster!



Ännu en morgon som var min egen.
Radio i lugn och ro. Behöver inte stressa upp för att fixa frukosten åt oss. Fixade alltid frukosten. Jag gjorde det av omtanke, men också av ängslan. Det var ett försök att börja dagen bra för oss, så att det kanske skulle bli en lite bättre stämning.

Kanske en lite bättre.

I efterhand vet jag inte om mina insatser gjorde skillnad. Jag vet att de inte gjorde tillräcklig skillnad. Det blev ju aldrig tryggt och glatt och bra.

Nu lyssnar jag gärna på denna peppiga låt på morgnarna. Spelar min egen musik, högt och glatt, utan att någon grymtar eller rynkar på näsan. Skönt. :-).


Rise and shine - The Cardigans, youtube

1 kommentar:

  1. God morgon!

    Minns att jag också fixade frukosten till mitt ex. I början, preis som du, av omtanke. Senare kändes det mer som ett tvång och han kunde ifrågasätta varför jag inte gjorde hans frukost och tjatade med bebisröst att jag skulle göra iordning den åt honom.

    Kanske har jag mig själv att skylla för att jag inte sa ifrån tillräckligt. Jag antar det, man kan ju inte läsa varandras tankar :)


    Jag slutade iaf fixa frukost åt honom när han ändrade sitt arbetsschema och gick upp 1 h innan mig. Det var skönt att slippa :)
    Konstigt egentligen, man borde ju vilja göra fina saker för sin partner, som att tex ordna frukost.

    Musik på hög volym är underskattat. Kör hårt! :)

    kram

    SvaraRadera