7 mars 2011

NYHET: Hej Systers Spotifylistor

Hej Systers alla Spotifylistor finns nu på hemsidan. Titta i spalten till vänster alternativet sidor, klicka på länken Hej Systers Spotifylistor. Ni kan antingen kopiera dem och klistra in i era egna listor eller välja att prenumerera. Men om ni prenumererar syns era spotifynamn för dem som väljer att prenumerera på samma lista. Så jag rekommenderar att skapa en ny lista med samma namn och kopiera låtarna och klistra in.

Först tänkte jag lägga ut en i taget. Sen tänkte jag nej, ni behöver all pepp ni kan få och på det här sättet kan det säkert finnas en lista för varje smak. Det är väldigt olika musikstilar, men var och en har en tänkvärd text.

STOR KRAM.

3 kommentarer:

  1. Tack för dina listor. Har sparat dem för att gå igenom i lugn och ro. Måste sova nu.
    Vet du att in i den relationen tappade jag lust att lyssna på musik, eller snarare mådde dåligt av det. Den enda musik jag kunde lyssna på var avslappningsmusik. Jag trodde jag hade utvecklat något slags allergi... Men all musik väckte känslor inom mig som jag inte kunde hantera och fick mig att må dåligt... Det gick inte.

    Nu börjar jag lyssna igen, lite hit och dit. Upptäcka att det finns musik som jag kan lyssna på och må bra av!!!! :)

    Nitin Sawhney lyssnar jag mycket på just nu. Han är britiskt/indiskt och pratar väldigt mycket om hur det är att vara olik, och det möte med olikheten. Han blandar många olika musik stylar och har en del kända musiker som sjunger hans sånger. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Vad fint!

    Det var samma för mig, att jag tappade musiken alltså. Och lusten att lyssna på den. Han klankade alltid ned på den musik jag gillade och jag blev så ledsen då, förstod inte varför då. Men nu är det förstås tydligt.

    Just så, lyssna i din egen takt, radera och lägg till. Ta det du gillar. Men varje text förtjänar en lyssning ;-).

    Aha, jag ska lyssna, roligt med tips!

    Sov så gott, jag släcker här också nu.

    SvaraRadera
  3. "London Undersound" och "Beyond skin" är mina favorit album. Från Nitin Sawhney alltså. :)

    SvaraRadera