17 mars 2011

Hon som inte vill se

Hon som inte vill se ser det som jag såg.
Jag har slitit ut mina skeva linser och stampat dem obrukbara.
Men hon som inte vill se ser det jag såg.
En man som är värd att älska.

Krypet har henne i sina klibbiga nävar.
Hon klappar hans stickiga kropp i takt med att händerna blir tunnare och tunnare.

*
Ibland tycker jag synd om alla kommande människor som kommer att hoppas på det hopplösa med honom. Men så tänker jag på att den styrka jag kommer att ha byggt upp i efterhand kommer att vara så mycket större än den jag hade förut. Helt bortkastat var det inte.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vill också tycka synd om nästa person som han sätter klorna i men jag tror inte att jag har kommit så långt ännu.

    I dagsläget skulle det nog krossa mitt hjärta. Inte helt dock, för jag känner att jag har kommit en bit på väg, och det känns bra mitt i all smärta :)

    Hoppet börjar släppa sitt grepp om mig och en dag så hoppas jag att det är borta för alltid när det kommer till honom.

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, det kommer att försvinna, bit för bit, i takt med att du växer. Blir stor och stark. Det är vad du är på väg att bli. Jag ser det, även om du inte alltid känner det så, så ser jag det!

    Megakram!

    SvaraRadera