6 mars 2011

A rose



Det här är söndagens pepplåt, mycket härlig:

Aretha Franklin – A Rose Is Still A Rose

Jag är lite extra glad eftersom jag försvarade mina behov i dag.
I måndags var jag hos frisören och färgade håret. Jag blev inte nöjd med färgen.
Först tänkte mitt gamla jag att "Men kanske det känns okej ändå, kanske det bara är ljuset".
Men mitt nya jag sa: "Jag är tyvärr missnöjd med den här färgen".
Så jag fick en ny tid, en omfärgningstid och nu är mitt hår så härligt mustigt färgrikt.

Stå upp för er själva i alla lägen. Våga också utmana er i de små situationerna.

2 kommentarer:

  1. Bra!!! Just det där att man bara befinner sig i situationer, och anpassar sig och lyder...
    Man måste stå för sig och säga vad man tycker, i alla läge. Även om man tycker det är oväsentligt, varför riskera att man sedan går runt och bär på det där? Bättre att inte svika sig själv och säga om det är.

    SvaraRadera
  2. Absolut! Och jag tänker att om man känner att det är svårt att börja i de stora situationerna, som i en relation, så finns det en rad små situationer att börja med. Så vips, har man kommit en bra bit på väg :-).

    SvaraRadera