11 juli 2011

Brev från stugan



Jodå, jag skrev från stugan.
Jag skrev, badade, åt jordgubbar från landet, viftade på tårna,
läste, solade och hade det härligt slappt.

Jag skrev till er. Här kommer ett brev. Ni vet som gamla tiders postgång, det tar några dagar innan det kommer fram ;-)

"Syster.

Jag sitter på mina föräldrars sommarstuga. Här finns ingen internetuppkoppling. Det är vilsamt. Jag kollar inte mejl och facebook hela tiden som jag annars så ofta hamnar i när jag är hemma och ledig.

Men som jag saknar dig. Er. Jag vill att du ska veta det. En del av mig mår så bra när vi håller ihop. Den saknar era kloka tankar, era berättelser, era frågor. Vårt samtal som pågår över geografiska rum, bortom identitet. Jag vill inte att någon ska tro att jag faktiskt försvinner när jag försvinner som jag gör nu på bloggen. Jag tänker på er varje dag. Undrar vad som händer och kommer att tänka på saker som jag vill resonera med er.

Jag sitter med en iPad utan internetuppkoppling och vill nå ut, vill se, få kontakt.

Jag hoppas att du har det fint och att du känner att jag ändå finns där. Mycket snart är jag tillbaka och närvarande på mitt vanliga sätt. Men ja, ni vet. Ibland behöver man koppla bort. Jag önskar att jag kunde koppla bort allt utom er. Men den kontakten följer tyvärr med. Jag ville bara att du skulle veta att jag kände så.

Kram!"

Din syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar