28 juli 2011

Hej systers dans

Fina ni!

Jag svirar runt just nu. Leker av mig, är helt enkelt skönt oseriös inför höstens utmaningar. Det har blivit MÅNGA utekvällar på sistone. Men det är så jag känner just nu, för att leva lättsamt, möta många olika människor, vara ute och spana i sommarnatten och Dansa.

Igår kväll var jag ute med en tjej och några vänner till henne. Hon är himla rar den här kompisen och det var väldigt bra stämning. Så på utestället. Vem ser jag om inte mitt ex? Första gången sen i maj, så jag har varit förskonad länge. Men innan vi gick ut sa jag till några andra vänner: vet ni, jag är redo, han får göra vad han vill om jag ser honom, jag bryr mig inte!

Så, jag såg honom alltså, en känsla tog plats i magen och bröstet. En fast ilska. Inte en som tog över, men en som gjorde att jag kände mig stark. Jag såg på honom och såg bara en trist, ointressant figur. Min kompis förstärkte mina tankar "förlåt vännen, men vad han ser LÖJLIG ut". Åh vad jag älskar när hon ställer sig vid min sida, delar min ilska på det viset.

Han såg löjlig ut syster. Och i samma stund visste jag säkert. Den där jävla människan har ingen makt över mig längre. Inte den minsta. Jag skiter i vad han gör.

Åh vad härligt det var att känna så. Jag kunde gå runt på utestället med mitt breda leende och han kunde inte ta dennkänslan ifrån mig. Att det var en härlig kväll. Han försökte komma fram och hälsa på dansgolvet men jag gick undan ;-). Sen spelade coverbandet "Gubben i lådan" av Daniel Adams Ray, och jag tänkte på mina systrar när jag sjöng Hej syster-varianten av låten "Jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaks för dig ska jag aldrig göra det igen. Jag har givit dig allt och jag har ingenting kvar för dig ska jag aldrig göra det igen!" Samtidigt som jag pekade fuck you åt hans håll, diskret och jag tror inte han såg det, men för min skull.

Och där på dansgolvet med min lugna ilska. Där insåg jag att jag äntligen är fri. Helt fri. Och jag lovar dig sökande syster, det är något av det vackraste jag har känt. Det kändes som att jag växte flera meter och att jag aldrig har varit vackrare.

Kärlek till dig!

2 kommentarer:

  1. Hej fina syster!

    Tack att du tänkte på mig/oss alla där i dansvimlet. Åh, vad skönt det måste ha varit.

    Jag har det jobbigt den här perioden.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är så tråkigt att höra att du har det jobbigt. Jag bara hoppas att du kan känna en inre värdighet i allt. Där inuti, ibland slumrande, men alltid existerande finns en oerhört stark och kapabel person som en dag kommer att få blomstra.

    Kram!

    SvaraRadera