18 juli 2011

Telefoncirkus

Jag skulle ringa ett ärende i dag på jobbet till hans arbetsplats. På grund av mina arbetsuppgifter måste jag det, men jag behöver aldrig prata med honom.

Men idag när jag hade ett ärende till en person som hade semester hörde jag de diskutera i luren. "Jaha, vem ska jag ringa då? Kanske ...(mitt exs namn)?

Jag blev superstressad, jag ville verkligen inte prata med honom, och inte vara beroende av hans hjälpsamhet. Men jag hade sagt mitt namn redan och tänkte att jag kanske inte kunde avstyra. Tänk vad många tankar som hinner rusa på en så kort stund. Så visade det sig att de bara pratade om en namne till honom. Jag blev kopplad till en helt harmlös person. Puh!

Jag berättade om mina känslor för en fin kollega som inte vet bakgrunden men vet att jag inte har kontakt med honom längre. Hon sa att om det händer igen ska jag bara slänga över luren till henne så ska hon styra upp det. Var det inte fint sagt?

Små saker folk gör som förgyller mina kluriga stunder.

Kram!
Ösregnar det på dig med ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar