1 augusti 2011

Min fina vardag



Efter mycket festande och svirande,
små kärlekshistorier
nya bekantskaper
dans dans dans!

Nu har Hej syster landat på båda fötterna.
Tillbaka i sin vardag.
Ikväll lagade jag lasagne och linsröra som pålägg.
Igår kväll köpte jag äntligen en cykel som jag har funderat på länge.
Jobbet är väl så smått tillbaka till det normala
och jag får ha små jag-stunder igen.
Jag-stunderna som förutsätts för att jag ska ha andrum i hjärnan.
Ord över till bloggen.

Och jag känner att den är fin min vardag.
Den är fredad från taskiga kommentarer.
Den rymmer mig i mitt hem och många vackra människor.
Den rymmer lugnet.
Den rymmer mig.
Här är hela jag tillåten. HELA JAG ÄR TILLÅTEN.

Och så ska det vara när man känner sig hemma.
Man måste få vara som man är
i sitt eget hem.

Det är en lyx att känna så.

Nu kallar telefonen, har lovat bort min röst till både min syster och mina föräldrar.
De är också totalt eftersatta, inte bara ni.
Kram systrar! Och jag gör mitt bästa, men ibland är det inte gott nog.
Då ser jag det, förlåter mig själv. Säger: Jag är bra ändå.
Börjar om.
För att jag vill börja om.
Och för att jag måste få göra allt på mitt sätt, enligt mina egna prioriteringar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar