9 augusti 2011

Till nya besökare

 En gul ros för systerskap.

Hej syster!

Vi är många, och vi blir fler. Tyvärr hela tiden fler med den här erfarenheten eftersom dessa män inte ändrar sig. De fortsätter. De här upplevelserna gör mig alltid så arg att tänka på. Men på rätt sätt syster är din upplevelse en möjlighet till insikter som få människor någonsin kommer att uppnå. Det är därför jag finns.

Jag är en av dem som har kommit stark ur en sådan här separation. Jag har mina sår, jag är inte perfekt. Men jag kan ärligt säga att jag numera är starkare än jag någonsin har varit, mer medveten om vad jag vill och värdesätter. Allt detta på grund av relationen, separationen och det återuppbyggnadsarbete som tog vid.

Den här bloggen började i mars, då den värsta chocken efter separationen var över och jag ville förstå vad som har hänt. Den här bloggen är inte bara ett dokument över min upplevelse. Den innehåller många handfasta tips och tankar och peppande ord som jag tror att du har nytta av. Så varför inte klicka på månaden mars, scrolla bland inläggslistan till höger tills det första inlägget som heter "Jag börjar här" för att sedan läsa dig framåt. Jag svarar på alla kommentarer som innehåller frågor, även på kommentarer till gamla inlägg. Kanske inte alltid svarar om det är peppande ord utan frågor, men jag värdesätter det oerhört också. Försöker bara att prioritera när ni uttryckligen frågar mig om råd om ni förstår.

Välkommen. Det börjar nu. Något stort som vi bygger tillsammans.

Din syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar