14 maj 2011

NYTT: Självboost för Spotify


När jag blir ledsen. Då sätter jag mig i en vrå med massa hushållspapper, kramar om en kudde och gråter. Då känns allting mycket bättre sen. I den där sköra efterledsnad-fasen är det väldigt viktigt att tillåta sig själv att få peppa sig själv. Därför kommer här en extra självboost-lista.

Den kan man förstås lika gärna lyssna på när man redan är peppad och inte bara när man behöver bli peppad.

Det jag vill säga med listan är självklarheter som är ack så svåra att inse: Du duger som du är. Du är vacker. Låt ingen annan säga till dig att du inte duger. Dina intressen är intressanta, dina tankar är viktiga, det du känner är värdefullt som guld och du förtjänar all respekt du kan få. Din kärlek är en vacker skatt och du förtjänar att ge den till människor som tar emot den som den vackra sak den är. Tjejen på bilden är inte jag, men faktiskt min syster. En av de människor som har ett stort hjärta. Som jag vill kämpa för om hon hamnar i svårigheter. Precis som jag skulle vilja kämpa för er, men nu behöver jag ju inte det, eftersom ni kämpar så fint på egen hand, och vi kämpar så fint tillsammans.

Kärlek och ha en skön lördagskväll!



Hej Systers självboost-lista

(listan och de uppradade låtarna finns förstås även på min sida med Spotifylistor om ni vill kika) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar